1. All media messages are constructed. 全ての情報は構成されている。
Who created this message? この情報は誰が作成したんですか?
2. Media messages are constructed using creative language with its own rules.
構成された情報は独自の規則で優れた言語を使っている。
What creative techniques are used to attract my attention?
注意を惹きつけるためにどのような技術が使われていますか?
3. Different people experience the same media message differently.
人それぞれ同じ情報から異なった経験をする。
How might different people understand this message differently from me?
どのように人はそれぞれこの情報から理解するのだろうか?
4. Media have embedded values and points of view. What lifestyles, values, and points of view
are represented in, or omitted from, this message?
どんな生活、価値、視点、がこの記事に書かれていますか?もしくは書かれていませんか?
5. Most media messages are constructed to gain profit and/or power.
ほとんどの情報は利益や権力を得るために構成されている。
Why is this message being sent? なぜこの事件は記事となり何を伝えているのですか?
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